gagyiwood-a kajánfejűek szemével

Értelmes emberek zsebében az összes bicskájuk kinyílik, ha hazai és külföldi cölöp-celebjeink ostobaságait olvasni kénytelenek. És néha kénytelenek, mert mindenhonnan árad az ostobaság, kikerülni lehet, néha bele nem botlani viszont nem lehet. Akkor én mostantól SZÁNDÉKOSAN fogok beléjük botlani, és élvezettel kiadom magamból, amit gondolok a média nagyságos asszonyról és az ő kétdimenziós teremtményeiről. Az álompárok álomtalan életéről. Az adakozó lelkű szárnyatlan gagyiwoodi hírességek szárnyatlanságáról. Meg rólunk, akik nem vagyunk hülyék, bármennyire is szeretné a bulvármédia...

Friss topikok

Linkblog

A mi családunkban a megszokottnál is zsúfoltabb a december. A karácsony és a szilveszter közé még beékelődik az én huszonkilencedikei szülinapom is. Itt ülök szilveszter délelőttjén, és azon gondolkodom, mikor lett ugyanolyan nap a születésnapomból is, és a szilveszterből is, mint bármelyik hétköznap. Érdekes kérdés. 

Nagyjából egy időben történhetett, hogy ez a két "jeles" nap beleolvadt a többibe. Semmiféle szomorúság, avagy tragédia nem történt velem, csak ráöregedtem a kamaszkori önmagamra, és elkezdtem másképp látni. Nagyjából mindent. Ami mindenkivel megtörténik. Sok tapasztalat, sok öröm, sok csalódás, sok változás. Észrevétlen változások, apró, lassú  változások, amiket csak akkor veszünk észre, amikor már átalakították az életünket.

A szülinap harminc, esetleg negyven felett már inkább kajánul szomorkás érzés, mint tiszta öröm. Mert a tükörben már nem azt látjuk, amit szeretnénk. Mert belül nem öregszünk, kívül meg igen. Az is feltűnik előbb-utóbb, hogy az életünk araszolása felgyorsult. Évről évre gyorsul, száguldanak a napok, és nem tudjuk, hová fogunk érkezni a végén. Lehet, hogy a halál nem több, mint halál? Se mennyország, se újjászületés, csak a "the end" felirat életünk utolsó filmkockáján? Na, én ezért nem törődöm a születésem évfordulóival. Akik megköszöntenek, örömet okoznak, de csak azért, mert szeretnek. A nap nem számít, csak a szeretetük számít.

 

A szilveszterrel szemben érzett teljes közönyöm is szorosan ezzel függ össze. A születésnapommal meg a számvetéssel. A száguldó napok száguldása nem áll le. Nincsenek hétköznapok, nincsenek ünnepnapok, "jeles" napok sincsenek a valóságban. Egyik nap olyan, mint a másik. Az idő röhög rajtunk. Ő tudja, a dátumok semmit nem jelentenek. Ami jelent valamit, az a tett. Akármilyen tett. Amiket naponta százszor meg százszor teszünk, az az élet. Tettek milliárdjai, összefonódva, ez egy élet. És mikor lehet ezzel jobb indokkal szembenézni, mint egy mesterségesen kitalált "jeles" napunkon? Ami nincs is. Ami ugyanolyan, mint bármelyik másik.

Szeretem a szilvesztert. Itthon maradok, hallgatom a trombiták bömbölését a csukott ablakon keresztül, és vigyorgok. Átgondolom, mit tettem abban az évben, ami helyes volt, mit nem tettem, pedig tennem kellett volna, mit szeretnék tenni a következőben, és vigyorgok tovább. Mert azt is tudom a nagy önmagammal való szembenézés közben, hogy  a tervezgetés nem ugyanaz, mint a tett. Hogy gyarló vagyok, néha lusta is, meg önző is, és már a trombiták bömbölése közben tudom, sok mindent el fogok szúrni jövőre is. És nem tudom, miket fogok megvalósítani, és mikben fogok elbukni. És emberek meg helyzetek hogyan fogják befolyásolni azt, amit elterveztem. Tiszta lutri! 

Az életben az egyik legjobb dolog az én szememben, a kiszámíthatatlansága. Imádok szilveszterkor átgondolni mindent, töprengeni magamon, a világon, imádkozni, remélni, közben tudva, bárhogy is lesz, az érdekes lesz. Kiszámíthatatlan. Váratlanul ránk rontó. Hideget is, meleget is a nyakunkba zúdító. Szóval klassz. Tavaly, amikor itthon ápoltam az anyut, néztem, hogyan veszíti ember mivoltának egyre több részét, és a teljes reménytelenséget éltem nap mint nap, gyakran éreztem úgy, jobb lenne meghalni. Most meg itt ülök, anyu biztonságban van egy otthonban, karácsonykor együtt lehettünk, újra írok, itt vagytok ti, az új barátaim, dolgozom, és tele vagyok tervekkel. Tervekkel, amiket elszúrhatok, de sikerre is vihetek. Naná, hogy vigyorogva várom az éjfélt!!!

Ilyen új esztendőt kívánok nektek is. Reméljétek tele boldogsággal, és annyit valósítsatok meg belőle, amennyit csak tudtok! Ami meg kimarad, maradjon. Jövő utáni jövőre is kellenek tervek, hm?        

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gagyiwood.blog.hu/api/trackback/id/tr952549991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anna033 2010.12.31. 10:42:34

Hihetetlen vagy Cita, de komolyan! Rutinból ide ugrottam, gondoltam, nem írsz már idén semmit, erre ez fogad! Olyan nagyon te vagy megint a szavaidban! Mindig bennük vagy, pedig nem is ismerlek személyesen. Hogy a bizgentyűbe lettél ilyen akármilyen? Nem is tudom, milyen vagy. Bölcs talán. Meg ez a kaján duma is jó. kaján is vagy. A könyveid is eszméletlenek. Kiolvastam őket semmi idő alatt. Most meg pofákat vágok a könyvön, amit olvasok. Nem olyan, mint a tiéd. Nem is tetszik. Írj jó sokat, hallod? Boldog új évet neked, és minden citás olvasónak.

Zolagyerek 2010.12.31. 11:20:02

Rég nem néztem feléd Cita, de ezennel újévi fogadalmat teszek. Minden héten eljövök, és elolvasom a cikkeidet. Már nem is gagyiwood-ozol nagyon. Több lettél, mint sztárokat piszkáló blog. Jobban is teszik így. Maradj ilyen. Bolodg újévet mindenkinek itt és mindenhol!

gagyiwood 2010.12.31. 11:26:14

Zolám, látom, egy perce írtál, én meg pont most jövök körülnézni! Nem semmi! Köszi neked is, Annám, hogy jössz velem, bármerre is visznek a szavak! Remélem, nektek is vigyorgós szilveszteretek lesz ma este. Ha vigadós-bulizós, ha gondolkodós, mindegy is. Csak legyen klassz. Az enyém az lesz. Ha egyedül vagyok, nincs aki elrontsa. A piás-bagós-büdös-kiöltözős bulik mindig ócskák lettek, le is szoktam róluk. Nekem így a jó. Nektek is legyen jó, csak ez számít...

fuligula 2010.12.31. 15:39:41

Búék Mindenkinek! A kislányom is huszonkilencedikei....:))

bonettika 2010.12.31. 17:57:04

Drága Cita! Én is "ideugrottam ,hogy Boldog Új Évet Kívánjak és ismét egy remek írásoddal lettem gazdagabb. Csodálatos ember vagy!))))) Maradj meg ilyennek mindig! millió puszim és Áldott Szeretetteljes Boldog Új Évet legyen 2011. váljon valóra minden álmod légy boldog !!! puszi bonetika Mindenkinek B.U.É.K.!

t.zita 2010.12.31. 23:45:56

A kiszámíthatatlanság tényleg nem rossz. Szörnyű lenne előre tudni mi-minden -rossz- vár ránk az új évben.De még a jókat se lenne jó tudni, mert akkor a várakozás és meglepetés öröme maradna el. A halálra így 50 felett kezdek elfogadóan gondolni. Van egy elméletem, aminek a hit az alapja, de mivel nekem jó tőle a közérzetem, ezért nem szeretném, ha bármikor is másképp gondolnám. A lényeg, hogy a lelkünk tovább él itt a földön a szeretteink között. Így gondolatban együtt lehetek Istenhez, Jézushoz, Máriához hasonlóan a meghalt szeretteimmel is.
Édesapám három éve halt meg. Azóta nagyon jó a "kapcsolatunk", elmondom neki - magamban - gondomat, örömömet. Érzem, vagy érezni képzelem, a lelki jelenlétét, és ez megnyugtat. Ha egyedül vagyok itthon, én sosem vagyok magányos, mert hiszem, hogy sokan figyelnek rám.
A 18 és 15 éves gyerekeim ezt butaságnak tartják.
A halál utáni életben azt képzelem csak rossznak, hogy minden megvilágosodik előttünk, hogy mit, hogyan kellet volna tennünk, mondanunk, döntenünk. Látjuk majd, hogy mi-mindent elszalasztottunk, és már nem tudjuk bepótolni. Nagy ajándéknak tartom, ha valaki meg tudja tenni a rászabott jót, és nem szégyenkezve kell majd a megmérettetésen állnia. Aki így tud élni, az lehet itt, ebben a dimenzióban is boldog.
Erről a témáról sok gondolatom van, de nem hiszem, hogy most az év utolsó perceiben kellene folytatnom.
Cita! A Te döntésed, hogy írsz nekünk, és gondolatokat ébresztesz bennünk, biztosan jó, sokunknak szerzel örömet.
BUÉK Neked és minden olvasódnak!

gagyiwood 2011.01.01. 10:29:00

Hát, feleim, Misim, Fuligulim, Bonettikám és Zitám, köszönöm nektek is a szavaitokat! Hát nem jó, hogy ennyien vagyunk együtt, és örömünket leljük a szavakban, meg a mögöttük lévő érzésekben? Én igazán otthon vagyok, ha jövök a blogomra. Írni vagy titeket olvasni ugyanaz a boldogság. Olyan 2011-ünk lesz, hogy ihajja-csuhajja!!! Zitám, a gondolataidat külön köszönöm. Az életről agyalni jó. Mindig jó. Mit se számít, a kamasz gyerekeid értik-e vagy sem. Nem a spanyol viaszt találtad fel, ezek a te gondolataid, nem többek, de nem is kevesebbek. A hitnél szubjektívabb dolog nincs. Mindenki hisz. Aki azt mondja, nem, az is a hisz. A "nem akarok hinni" igazságában hisz. Hm?

asztrid90 2011.01.01. 16:27:30

Boldog Új Évet Kívánok!

Csabesz47 2011.01.01. 17:57:06

Megint beugrattak a haverok. Szilveszteri buli, ami majd jó lesz, Nem lett jó. Túl sokat ittam, a párom egész nap ezzel piszkál. Untam magam, éjfél után haza is dülöngéltünk. Én dülöngéltem, ő meg támasztott. Ki tudja, meddig fog ezzel zsarolni. Megérdemlem, marha voltam. Maradtam volna otthon. Neked van igazad Cita, idén ki fogom próbálni otthon. Ez az újévi fogadalmam. Amiket nem szoktam betartani, olyan.

Sylly 2011.01.02. 14:02:54

Boldogabbat! Igazán boldogot! Mindenkinek...

gagyiwood 2011.01.03. 10:46:00

Asztridom, Csabeszem, és te is Syllym, jó, hogy velem vagytok. Nektek is álmokat valóra váltó új esztendőt kívánok! Csabesz, te meg legyints az újévi fogadalmakra. Ha a párod ilyen rugalmas, és hazatámogat néha, akkor a dülöngélésnél sokkal fontosabb, hogy ilyen társra akadtál...
süti beállítások módosítása