gagyiwood-a kajánfejűek szemével

Értelmes emberek zsebében az összes bicskájuk kinyílik, ha hazai és külföldi cölöp-celebjeink ostobaságait olvasni kénytelenek. És néha kénytelenek, mert mindenhonnan árad az ostobaság, kikerülni lehet, néha bele nem botlani viszont nem lehet. Akkor én mostantól SZÁNDÉKOSAN fogok beléjük botlani, és élvezettel kiadom magamból, amit gondolok a média nagyságos asszonyról és az ő kétdimenziós teremtményeiről. Az álompárok álomtalan életéről. Az adakozó lelkű szárnyatlan gagyiwoodi hírességek szárnyatlanságáról. Meg rólunk, akik nem vagyunk hülyék, bármennyire is szeretné a bulvármédia...

Friss topikok

Linkblog

“Ha egyszer meghátrálsz, megteszed másodszor is, hogy leplezd az elsőt. Mielőtt ráébredsz, összezavarodva állsz cikkcakkban futó lábnyomaid között, még az irányt is elfeledve, merre  is szándékoztál menni…”

Hát, az egyik koreai sorozatomban futottam bele ebbe a gondolatba, és úgy belém ette magát, hogy azóta is visszhangzik a lelkemben. Mert a szavak szépsége mögött nem csak  általános igazság lakik, hanem a saját életem külön igazsága is ott éldegél. Mert bizony volt, hogy meghátráltam, és volt, hogy többször is megtettem, és tényleg irányt tévesztettem a sok önigazolás között, mert persze meg akartam nyugtatni magam, hogy oka van, amiért nem teszem meg azt, amiről tudtam, hogy meg kellett volna tennem.

A következetesség nem csak szónak jó, életfilozófiánk egyik sarkkövének is elmegy... Próbálok rájönni, amikor nem hátráltam meg - mert ilyen is volt -, akkor miért nem tettem, és amikor megtettem, miért is tettem meg, és nincs egyetemes válaszom. Mikor melyik ösztönzés volt erősebb bennem, a "hagyd a csudába!", vagy a "csak azért sem hagyom magam!" késztetése szólt bennem hangosabban, attól függött, hogyan döntöttem. Hátrálni vagy nem hátrálni, ez is a kérdés, Hamlet után szabadon...

Egy hete mentőt kellett hívnom magamhoz, annyira fájt a gyomrom, mint még soha. Agyon kínoztak az ügyeleten, hajnali 2-re derült ki, hogy gyomorgyulladás. Kérdezték, eszem-e sok fűszeres, nehéz ételt. Hát, nem eszem, jelentem alássan. Akkor pszichés eredetű lehet. Hm, anyu halálát addig nyeltem vissza magamba, elhitetve magammal, hogy a nehezén túljutottam, ami meg megmaradt, fájás, azzal elbírok... el is hitettem a kedves Citával, lehet előre nézni, miközben még hátrafelé figyeltem erőőősen. Meghátráltam saját fájdalmam elől, és megtettem ki tudja, hányszor, hogy élhetőnek érezem a napokat. Élhető is lett az élet, csak olyan önbecsapós, kicsit hazug módon. Nem csak előrefelé van, hátrafelé is van. A kettő között lenni, az a ma. A mindenkori ma. Csak előrefelé se jó nézni, csak visszafelé se jó nézni. A mai nap szépsége csak akkor átélhető, ha a volt és a lesz közötti szélcsend várakozós-remegős kíváncsiságát átélhetjük, és ez a furcsa, feszítő érzés csak középen létezik.

Szóval, ha meghátrálnátok, pillantsatok kicsit hátra, aztán kíváncsian előre, és ha lehet, ne mozduljatok egy tapodtat sem! Odajön az élet, ahol éppen vagytok, éppen oda...      

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gagyiwood.blog.hu/api/trackback/id/tr232965563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sylly 2011.06.15. 22:05:43

Egyrészt jobbulást neked, vigyázz magadra! Másrészt, hááát igen, azt is jó volna tudni, mi az amit meg kell tenni. Menni kell az úton, menni, de hol az az út!? :) Szép-jó éjszakát mindenkinek! :)

t.zita 2011.06.17. 09:41:15

Jobbulást és nyugodt kikapcsolódást a nyáron!
Jó a téma, amiről írsz, illik az én mostani lelkiállapotomra. Nagy lelkesedéssel mentem ki Ausztriába dolgozni, amiről be is számoltam az előző írásodnál. Sajnos a tervezett 3 hónapból 10 nap próbaidő lett. Nem számoltam azzal, hogy a takarítás, lépcsőzés, nehéz porszívó cipelése, matracok emelgetése stb. nehéz fizikai munka, amihez nem voltam hozzászokva. Ennek ellenére meg tudtam mindent csinálni, de lassabban, mint ahogy egy vendéglátóhelyen elvárják. Ők úgy dolgoznak, mint egy gép, mintha semminek semmi súlya nem lenne.
Ez kellemetlen, de tovább kell lépnem és itthon kell állás után néznem.
Tapasztalatot szereztem, és az idősebb korúaknak nem, de a fürge, szorgalmas, egész nap pörögve dolgozni képes, legalább alapfokon németül tudó, fiatalabb korosztályhoz tartozóknak továbbra is ajánlom az ausztriai vagy német munkát, ha itthon nem találnak.
Én most pont azt fogom tenni, amit, Cita, az írásod utolsó két sorában javasolsz.

gagyiwood 2011.06.19. 19:22:56

Syllym, az bizony nem mindig látszik, merre is kőőőne menni. Engem is idegesít sokszor, hogy várnék valami iránymutatásra, de nem kapok. De azt továbbra is úgy gondolom, hogy a naaagy útkereszteződéseket pontosan lehet látni, és ott nincs apelláta, dönteni kell, merre tovább. A kisebbeknél meg imádkozni/reménykedni kell valamiféle jelért, hogy mit is tegyünk.
Zitám, üdv itthon. Ha a porszívó cipelés nem jött be, keress itthon olyant, amit az agyaddal lehet csinálni. És nagyon akard, hogy találj! Én nem látom az igazságosságot, hogy amit nagyon akarunk, azt megkapjuk, azt azt se látom, hogy amit kiérdemeltünk, azt megkapjuk, de néha megtörténik. Nem értem, kivel és miért, és akivel nem, azzal miért nem, de ettől még nem nagyon tudok mást csinálni, mint akarni tovább. Legalább az akarásban legyünk következetesek...
süti beállítások módosítása